onsdag 26 augusti 2009

Stoltjuvar och härliga bok


Hej svejs!
Måste ju bara skriva och berätta om varför jag känner mig lite besviken.....
Det är ju så att jag i många år ställt ut en stol vid vår postlåda med en låg vid kruka på.
I den hjälps vi alla i familjen åt att lägga äpplen från vårt härliga äppelträd som vi inte hinner ta till vara på.
Vi får fylla den flera gånger om dagen, det är en mycket uppskattad gest.
Hihi det är så roligt att se någon förbipasserande bromsa in för ett äpple och ibland säga något vänligt ord.....
I år tänkte jag att jag skulle piffa till det lite och ställa ut en gammal stol jag ropat in på auktion och höll på att måla vit.
Jag hade bara grundat den och den såg ut att bli så vacker.
Så den stora vida krukan på, och en skylt jag satte dit med texten Varsågod att smaka!
Men Ack det varade inte länge, en vecka kanske så hade någon fräck människa lagt ur äpplena på gräset och snott krukan och stolen.
Men skall man någonsin sluta förvånas....?
Jag gjorde faktiskt en polisanmälan och idag hade lokala tidn gjort en notis. hehe.
Ja ja det är bara att köra vidare på någon gammal ful uppsättning igen.....
Men nu över till något mycket roligare......
Jag har ju turen att ha så många gulliga människor runt omkring mig
och denna här boken fick jag av min svägerska som är så otroligt omtänksam!
Jag bara älskar den, boken är ett hett tips från mig och det finns massor av projket jag måste prova snickra.
( Hmmm kanske med lite hjälp av min sambo) hihi
Har sett många av bilderna i inredningstidn och man kan säga att det är guldkornen.....
Ha det gott nu väntar skönhetssömnen!
Kram till er alla trogna läsare!

7 kommentarer:

  1. Näe fy sjutton vad tarvligt. Ja man slutar aldrig att förvånas. Bra att du polisanmälde, man blir ju så ledsen och besviken. Det finns folk till allt. Den boken är så fin, har bläddrat i den men äger ingen själv.

    Ha det gott/ kramkram Anne

    SvaraRadera
  2. Usch, vad folk är fräcka! Såå synd när man försöker att göra det trevligt både för andra o sig själv! Boken har jag tyvärr inte köpt men jag får nog ta o göra det! Ha en fin dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Men så synd, tänk att man bara kan göra nåt liknande!!! Finns folk till allT
    Visst...boken är fantstisk!!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. Fyyy fabian för folk som inte kan låta bli andras saker!!
    Hur kan man ha samvete att ta sådär..
    Deras dåliga karma kommer att ge dem otur när de sitter på stolen tror jag..mooohooohhh vi sänder ut lite svart voodoo mot dem,hehe..
    Fin bok!!
    kram kram

    SvaraRadera
  5. Hej Vännen!

    Ja visst kan man bli besviken på människor att man bara törs, har hjärta att sno så där... fattar inte vart samhället är på väg. Men tur att du har fått en bok som är så underbar. Ha en riktigt trevlig helg och goa kramar Ina

    SvaraRadera
  6. Men du är det sant???
    Helt otroligt!!!

    Som sagt man slutar aldrig förvånas!!
    Ha det gott så länge, kram kram.

    SvaraRadera
  7. Kikar in o önskar dig en Trevlig helg! kram Therese

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.