tisdag 18 augusti 2009

Med guld i vårt kök

Det finns många saker som är värda guld här i livet!


Som Vänner



Vår kära vän kom förbi i söndags med fin guld i korg direkt från skogen Sådant är oxå guld värt...




Bara att rensa och förvälla...


Megastor Kantarell

Gurka från växthuset redo för att hamna i en smarrig sallad

Oxå lyxigt tycker jag

Nykokta Vättern kräftor mycket fin guld....Smakar ljuvligt....





Det är med både glädje och sorg man återgår till vardagen...

Jag är iallafall tillbaka igen med bloggandet efter mitt semesteruppehåll.

Det är så skönt på sommaren när alla är lediga och man bara får finnas till utan några måsten....

Nja kanske inte riktigt så men lite mindre måsten iallafall ;)


Vi har hunnit med att se en hel del av Sverige i år

och jag tror att alla vi hos oss känner sig nöjda med sommaren
trots att vi i vår familj tycker att det kunde vart lite mer värme och sol....

Men det kommer nog nästa år ....
hmmm sade jag inte så förra året oxå;)
Hur som helst så har det fyndats en del under semestern och jag lovar att jag kommer att visa fynden här så håll utkik.

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Hej stumpan!!
    Oooo vilka godsaker!!
    Lite sorgligt är det att det känns som att sommaren är över..
    Men idag var det gött ute :)
    Jag satt och filurade på altanen hela dan :)
    Satt och tänkte på jobb och såna roliga saker ;)
    Just nu saknar jag inte alls att jobba!!
    Jag kan tänka mig att bli hemmafru utan problem!
    Hoppas allt är bra med er!
    På fredag ska vi lösa ut vår bil på Volvo i Norge..
    kramar i massor!!

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.