tisdag 15 september 2009

Precis som med hösten

Just nu är det ett underbart höstväder ute och förra veckan var det t.o.m. sommarvärme.

Hela förra veckan ägnade jag åt att fixa ute i trädgården.

Jag har lagt kantsten runt hallonhäcken och naturligtvis rensat den,
Kantsten runt vinbärsbuskarna ,

Klippt gräsmattan,

Vart till återbruket med en massa säckar rens och äpplen som drösat ned.


Ja jag känner mig riktigt nöjd med allt hårt arbete.

September verkar oxå ha blitt en månad precis som för oss i juni,
en riktig "födelsedagsfirar" månad.


Exempelvis så har Oscar hunnit bli 10 år och imorgon blir

Miltons månader till första året istället!

Tänk va! Lillprinsen blir hela 1 år!!

Det är liksom något speciellt med den första födelsedagen :)


Idag visar jag en hel salig blandning och av allt möjligt.

En fin ommålad pall som min svärmor hittade slängd i ett sophus!

Den har jag målat om och satt på ett nytt trevligare tyg på.....



Det här är vår hall i källaren....Ett litet annat stuk på inredningen i källaren.

Jag gillar, att jag ibland kan hitta något som är lite mer modernt och det ändå kan passa in lite någonstans hemma hos oss.

Så vissa delar i källaren som kontoret tex. har fått sig ett litet annat utseende!





HMMMMM Stolen som blev Stulen!!!!!!!

Jag är fortfarande lite bitter skall jag säga.




Mmmmm. God dessert som min gulliga svägerska serverade på sitt 20 års kalas.


eller hrpmn var det 40 års kalas jag minns inte ;)


God var den iallfall gumman...





En mycket mjuk och skön kudde jag fyndade på Dollarstore på vår Norrlandsresa.

Var bara Tvungen att köpa två....

Och de är rena drömmen att gosa med;)






I helgen hade vi 10 års kalas hemma och kvällen avslutades med ett besök av våra härliga grannar som fick en liten son på midsommarafton!


Passade på att tända mycket ljus det är sååå mysigt...

Hittade då mina ljus som jag fått av en arbetskamrat i födelsedagspresent.

De ser ut som stenar. Hihi riktigt roliga och jag lade det ena ljuset i ett av mina mindre rabarberblad jag gjort

och det lös så fint ute på verandan!


Må väl i höstsolen och var rädda om er!!!




7 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Tänk att han blir 1 år.Stora killen :)
    Huu vad kallt det är idag.
    Hur klär man sig? :)
    Ses senare!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Tack för titten...Ja, det är på barnen man ser att tiden går fort! Ha en fortsatt bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Hmmmm jag fyllde bara 20 inte 40 ;) Kramis Ninni

    SvaraRadera
  4. Ja tiden går fortare än man tror!!! Jag är 27 för jämnan :)tycker det är en bra ålder!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. Haha det var en salig blandning. Grattis till alla som fyller år. Jag gillar dom rabarberbladen. Har 2 st som min "svägerska" har gjort. Älskar dom och har ett hemma och ett på landet. Gillar dina 2 kuddar och fy för den som stal stolen. Jag kommer ihåg det inlägget.

    Kram till dig/ A

    SvaraRadera
  6. Tiden går så fort. Ett år redan! Vår lillprins har drygt en månad kvar. Grattis till er alla, i efterskott och förslott ;)
    Ha en bra vecka.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Glöm inte bort att njuta du också mellan alla projekt!
    Ta en dag och bara va =)
    det behövs ibland!
    Kram Ellinor

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.