torsdag 1 oktober 2009

Vedboden

Hej svejs!
Nu var det ett tag sedan jag skrev....
Mina dagar hemma med en ettåring består av många aktiviteter och sysslor.
Jag håller samtidigt på att rusta upp Jannes garderober
och målar en hel del saker med just vitfärg;)
Men idag tänkte jag visa vår fina nya vedbod som nu faktiskt börja att bli så sott som klar. Nu är det bara att fylla upp med massor av ved inför kalla vinterdagar.
Vedbod dörren har fått ett gammalt hänglås från Antikmarknaden i Askersund.

Gaveln pryds av en stor silverfärgad tvåa.
Den hittade jag i våras i en butik i Örebro!


Lite snickarglädje som jag skissat fram och Janne fått såga;)

Här är resultatet av vår fina Vedbod som jag ritat och min sambo så snällt byggt.
Jag är ganska nöjd måste jag erkänna!
Men det var föga roligt att måla brädorna kan jag tycka;)
Kommer ni ihåg, det var en gammal loppis ram
och en spånskiva med lite färg som var mitt projekt tidigare i somras.





Och här har ni resultatet.
Min fina vedbodskylt som jag bara någonstans i huvudet redan hade en bild av hur den skulle se ut
innan jag ens hade något material.....

Men det är så typiskt mig.

Jag likom ser innan hur det skall se ut och då är det bara så!

7 kommentarer:

  1. Vad fint det har blivit!!!
    Du har alltid bra ideér som sprutar ut, som bror får fixa om inte du kan dt själv förstårs!
    Lyx vedbod inget annat funkar på Gunn 2 =)
    kram kram Ellinor

    SvaraRadera
  2. Låset - är det för att hålla koll på småkillarna W och S som leker där, eller...?! ;) Nä, skämt åsido - har sagt det förr och säger det igen - SNYGGT!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Haha jag har nog aldrig sett en sån snygg vedbod. I like.....Och en stjärna gjorde ju sitt till. Kan tänka mig att dagarna går med en 1-åring och alla andra bran..

    Kramkrma Anne

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Wow vad snygg den blev!!!
    Det måste vara kul att gå och hämta ved fast det är kallt ute när man har en sån fin vedbod ;)
    Skylten är superfin!!
    Ja idéer finns är det gott om hos dig :)
    Förstår att det är full rulle för dig med lillkillen :)
    Sköt om dig!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  5. Åh, Vilken snygg vedbod...Den skulle jag vilja ha....Jättefin! Ha en fortsatt bra lördagkväll! Kramis Therese

    SvaraRadera
  6. Snyggaste bon i stan! Helt klart :) Beundrar den på mina promenader hihi
    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  7. Oj så vacker vedbod! Charmigt...
    Ha de så gott!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.