torsdag 13 maj 2010

Härlig oljelampa från loppis

Hallojsan!
Äntligen lite semester!
Janne och jag har tagit semester hela nästa vecka så det blev 11 dagar ledigt här.
Yes måtte bara det bli lite sol för tanken är ju att vi skall vara ute och pyssla i trädgården och få några påbörjade projekt färdiga....
Hmmm fortsättning följer alltså ;)

Kanske känner ni igen den här söta lampan jag hittade på loppis förra sommaren...
Hur som helst har jag farit runt och letat efter "veke" att tända den med
och det var lättare sagt än gjort tyvär.
Jag hittade på Biltema men den var för smal och på lampaffären hade de en svindyr som var alldeles för bred dessutom.
Men så när jag var inne på Överskottsbolaget sålde de den här lampan för typ 50:-
Med rätt bredd på veken så det var ju enkelt att bara ta veken och flytta över....
Men så står jag nu med den här lampan utan veke då och tycker ju mer jag tittar på den att
- Ja , den är ju oxå lite söt
Hihi hur blir det då då?

Trevlig Helg allesamman!

2 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Så du är också ute och nattsuddar på nätet :)
    Vilket dilemma med veken!!
    50kr perfekt pris!!
    Så skönt att ni har semester!!
    Jag har fått iväg pappren om havandeskapspenning och om jag får det så jobbar jag bara 3 veckor till,jippiii!
    Jag är ledig på måndag och onsdag.Kanske vi kan ses nåt då?
    Onsdagen passar nog bäst för jag tror jag är lite trött på måndag efter helgens jobb!!
    Men om du inte kan onsdag så kan vi ta måndag!
    Vi får höras av om du kan och tid o så!
    Take care!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Har inte hunnit titta in till dig på ett tag,jag har saknat dina vackra inlägg och ditt inspirerande hem.
    Min tid har inte riktigt räckt till bloggen för jag och min bror håller på att röjer ur vår föräldragård som skall försäljas. Det har varit en jobbig tid med minnen och många saker som föräldrarna har samlat på sig under ett långt liv som nu skall fördelas mellan oss.
    Därför har det varit tyst från mig på din blogg men jag hoppas snart kunna skriva lite oftare till dig.
    Önskar dig allt gott och tack för rara hälsningar!
    Många kramar från Raina

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.