söndag 25 april 2010

April april din dumma sill

April är verkligen en månad där vädret kan spela oss ett spratt:)
Det var så härligt varmt förr förra veckan och jag verkligen gick och mös ute i trädgården.
Men så i måndags morse när jag drog upp persiennen i sovrummet och
det var en hel del snö som kommit under natten
och dessutom legat kvar
var det inte mer än att jag blev lite besviken.
Men som tur är så är ju allt det oxå redan borta.
Jag är ju en sådan person som älskar alla årstider men nu känner jag att vintern gjort sitt!
Fortfarande är det lite kyligt på mornar och kvällar och därför visar jag idag de alldeles nya raggsockorna jag fått av en bekant i Motala.
Jag tycker dessutom att de är lite våriga i färgerna;)
De alldeles underbara blommor som äntligen letat sig fram i trädgårdarna,
de bilderna får ni på köpet.
De är sådana enkla saker som kan få en och känna lycka för en stund

Den här koftan har min mamma stickat till Milton på min begäran,
med raggsockor till
och jag bara älskar den....

Färgglada raggsockor

Miltons pastelliga sockor



Här är ett Krokus par som kämpat sig igenom ett blad
Den bilden tycker jag är lite rolig!



Soliga blommor som skiner mot oss



Vitsippan en blomma med färg i min smak ;)




Detta är en markväxt som vi har i rabatten som är så fin i blom just nu



Blåsippan ute i backarna står....




Hoppas ni får en bra vecka
Jag har en jobba kväll vecka;)
STORA KRAMEN




3 kommentarer:

  1. Vill bara titta in och säga hej och en kram. Har inte glömt av dig. För mig är det många som vill ha min uppmärksamhet nu som t.ex. pionen, dillen, rosorna och en och annan maskros, dessa tar faktisk all min fritid.
    Ha det bra!
    Med risk att du blir lite jordig så ger jag dig en stor kram Raina

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!
    Så fin kofta och raggisarna är härliga!!
    Tänk om man hade tid, ork och tålamod att ge
    sig på lite handarbete ;)
    Nu ska jag gå upp till min granne Marie och äta!
    Perfekt med såna grannar..
    Härom dan kastade hon ner en nybakt limpa till oss,hihi!!
    Skulle vara kul att ses nåt!
    Men jag är ju ledig när alla andra jobbar och tvärtom ;)
    Får se framöver om det går att få ihop nåt!
    Sköt om dig!
    Puss o kram!

    SvaraRadera
  3. Ahhh nu ser du iaf att jag har vart inne å kikat, men April!?!?! Du lär ju uppdatera den lite mer frekvent ;)

    BTW, jag har nu åxå blogspot som blogg, har bytt. men annars e det samma.

    Ha det asabra!

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.