söndag 1 augusti 2010

Glass i STORA Lass

Så var sista semesterveckan avklarad och med facit i hand så går det ju absolut inte att klaga...
Vädret har vart fantastiskt och vi har hunnit med att rusta hemma, rensa hemma, resa bort och bara kopplat av.
Precis så som en semester skall vara tycker jag,
lite av allt;)
Vi har några sådana saker som vi bara måste göra, som hör sommaren till,
och de har vi hunnit få avklarade.
Min svägerska slänger i sin kära man från båten med kläder och allt vid tillfälle
( Han gillar inte riktigt det kalla vattnet i Vättern)
och det görs varje år! hihi
Han lyckas dessutom alltid dra med sig henne ned oxå haha
En öl i solen på strandrestaurangen Vättershall oxå ett måste.....
Ingen sommar utan ett besök på Glass restaurangen i Motala förståss.
Restaurangen heter 2 små Hus!
Det är en upplevelse i sig att se så fint de gör med all glass.
Jannes sommarmåste " Sommarsurr"

Oscar provade "Grisen"


William "Träsket"

Jag testade "Skeppsmusen"





Men naturligtvis var min svägerska värst då hon tog denna skapelse med 16 kulor glass
Haha
Sicken himla jätte grej de tog in.
Som tur var så delade fru och man på den;)


Det har känts lite höstigt med allt regnande och blåsande som vart de sista dagarna men jag hoppas verkligen inte sommaren tagit slut för vi är ju bara inne i början på Augusti nu!

Må solen lysa på er!
Stora Kramen

3 kommentarer:

  1. Mamma Mia vilka skapelser! Jag ilar över nu och förväntar mig att få en sådan serverad i ert växthus! Bara så du vet...

    Klart sommaren inte är slut än. S fyller ju nästa vecka och då är det sommar. Och den kommer att vara fleeera veckor till.

    Kram och ha det gott!

    Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej!!!

    Mmmmmm jag älskar glass, såååå gott.
    Den sista skulle passa mej görbra!!!

    Lustiga de andra också..

    Ha det gott nu och hoppas veckan startar bra i morgon, kram Camilla.

    SvaraRadera
  3. Glassen smakade super eller hur??? Ninni

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.