söndag 15 augusti 2010

Vårt fina Växthus

Jaha då var sommarsemestern slut för i år....

Har hunnit arbeta två veckor redan men det känns helt okej faktiskt.


Vi har haft sådant underbart väder i år och hunnit så mycket så jag är bara nöjd!

Här kommer lite bilder från vårt fina växthus.

Det grönskar och frodas, vi odlar mycket grönsaker och kryddor

och det är en härlig känsla att få skörda, till den grillade maten.

Naturligtvis har jag fyndat en hel del inredning till växthuset oxå

och vi sitter ofta där inne på kvällarna med tända ljus

och något gott att dricka:)


Klicka på bilderna så blir de större....

Fyndade tex ett planteringsbord i zink på Coop för ca 125 kr


Ett värmeljus i en themugg pryder cafebordet.

Några strandfynd på en zinkbricka får minnen att väckas.....



Denna söta skall vi sätta upp på väggen i växthuset.

Hållaren med zinkkrukor fyndade jag på Allrummet i Motala

En mycket prisvärd och härlig butik....


Konstlavendeln fyndade jag på Ica Maxi till Halva priset :)


Hittade denna klocka på Jysk och bara älskar den....

Mycket prisvärd


J. har planterat Mangold.

En sallad som även blir lite glad färg på tallriken.


Vi får mycket tomater.

Gott att servera på frukostmackan med lite salt på.

Jag fick en bit staket över när Oscars sänggavel tillverkades

så den fick bli söt dekoration i växthuset.
Med solcellslampa lyser det mysigt även under natten


Har gått och kikat in dessa söta blompinnar

och blev lycklig när de var halva priset på dem på Ica Maxi

Det kan bli väldigt varmt i växthuset.
Kul att veta hur varmt....

Denna termometer hittade jag oxå på Ica Maxi till halva priset.

Just nu är det mycket zink, grönt,

svart och vitt vad det gäller färgerna.....



När jag var till återbruket för att kasta saker

så stod en kille och slängde massor av sådana här
och då passade jag på att fråga om jag kunde få två till mitt växthus

som pidestaler till mina blommor.....

Det är väl maximal återvinning tycker jag ;)


Vindruvorna är på gång.....





Söt hink/kanna som jag fått av en arbetskamrat....




Vi har nästan fått som ett litet extra uterum konstaterade vi en kväll när det regnade på rutorna då vi satt där inne med ett glas vin...

och det är inte illa kan jag säga;)


Hoppas ni alla får en bra vecka och sköt om er;)

STORA KRAMEN





4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad fint du har i ditt växthus, tycker någon tidning skall göra ett repotag där ifrån. Blev lite nyfiken var ligger Allrummet i Motala. Jag har ju våran son med familj som bor där. Den affären har jag missat men på ICA Maxi har jag varit med familjen och handlat. Det finns mycket smått och gott där men det är förskräckligt stort.
    Ha det så gott här är det blåsig och regn idag. Känns verkligen som hösten.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  2. Åh Carina va fint det är! Nu längtar jag efter er ännu mer.... Varför får vi aldrig till det, så vi kan ses? Kanske för att vi har börjat jobba o sen vill utnyttja tiden max till alla våra små projekt, både du o jag ;)
    Hoppas allt är bra med er iaf!
    Stooooooora kramen!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilket underbart växthus!! Förstår att ni trivs. Håller med om att ett reportage vore på sin plats. Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Vad roligt att höra ifrån dig! Hoppas att du haft en bra sommar.

    Vilket underbart växthus du har, det är verkligen supermysigt!
    Vilka fynd du har lyckats gjort också, förstår verkligen att ni trivs där......
    Önskar dig en trevlig helg! Kramis Therese

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.