onsdag 8 september 2010

Höstblomster

Ja då kan man väl säga att sommaren blåst bort med vinden och
hösten har anlänt....

Här hemma är förberedelserna för kallare väder och MYCKET snö i full gång.

Poolen har tömts och hänger på tork,
trädgårdsdynor och andra sommargrejjer har fått flytta upp på vinden.

Det är lurigt den här årstiden med hur man skall klä sig,

imorse 05.30 när jag cyklade till jobbet hade vantarna gjort resan behagligare

och på hemresan åkte jackan av.


Men å andra sidan är det väl just därför som så många blir sjuka så här års.

Runt omkring mig är det massor av människor som är vrål förkylda...suck...




Mycket kalasande har vi i september och på fredag har vi 11 års kalas hemma.

Lilla Oscar som har blitt så stor ;)

Han sade härom veckan - Mamma vet du om 5 år får jag övningsköra....
uschanemej svarade jag vad tiden går fort alltså.


Tillbaka till hösten så är ju det en årstid att uppskatta oxå tycker jag och nu har höstplanteringarna dragit igång.
Det finns så mycket fina arrangemang som man kan få till det med härliga färger.

Just nu är jag mycket nöjd med mina två amplar jag köpt till verandan i flätad grå pil.

En nyligen inköpt hink har fått stå ute och blivit charmig med sin rost och nu pryds den med höstaster


MÅ VÄL och må solen skina på er med sina värmande strålar;)

2 kommentarer:

  1. Vilka ljuvligt bilder!
    Egentligen har jag inte tid med detta att blogga för här hos mig är det full rulle ifrån det jag vaknar tills jag går i säng, men jag var ändå tvungen att ta en sväng in på din blogg mellan kaffekoppen och duschen. Gillar att besöka dig och idag gav dina bilder mig ett inre lugn inför ännu en stressig dag på jobbet.
    Kram och ha en skön förmiddag och dag!
    Raina

    SvaraRadera
  2. Va fint du har gjort vännen! Skulle ju komma förbi o gratta 11åringen, men tiden räckte inte till idag........ Gu va dålig jag är på att göra sånt som jag vill göra.
    Hoppas ni har haft en bra dag med ett mysigt kalas ikväll!
    KRAM

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.