lördag 24 mars 2012

ommålad byrå och gammalt fönster

Hallojsan!


Hemma har vi en sjuk 3 åring.

I Natt var örontermometern uppe på 40,9 grader,

och då är det inte kul alltså!!


Det är himla tur att det finns Alvedon och Ipren.

men inatt gick febern inte ens ned med det suck.


Som tur är klarar ju barn febern bättre än oss vuxna iallafall

för hade det vart jag som hade så hög feber hade jag nog ....


Skönt nog är han piggare på dagarna

men läkaren sade att det här kommer nog ta några dagar


Passar idag på att visa min ommålade byrå till Gillestugan

Skall bara hitta nya knoppar och jag har tänkt mig

vita porslinsknoppar.


Frågade min gulliga jobbarkompis om hon inte

hade något gammalt fönster stod och skrotade i ladan

och till min Lycka -Jajamensan!


Med lite vit färg på den oxå

blev det hela precis som jag hade tänkt mig


Så nu är det bara ut och leta knoppar

till Byrån så det hela blir komplett.



Trevlig Helg!


STORA KRAMEN

3 kommentarer:

  1. Oj, vad jobbigt med en liten sjuk 3-åring. Hoppas febern inte blir så hög inatt.
    Vad fin byrån blev, kommer säkert bli jättefint med knopparna. Fönstret är perfekt till, snällt av din jobbarkompis att du fick det, hon kommer säkert ångra sig när hon får se hur fint det blev!
    Ha en fin kväll och hoppas 3-åringen kryar på sig snart!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  2. Hej gumsan!

    Superfint blev det :)
    Vilken lycka att du fick det fina fönstret!!

    Hoppas Mille mår bättre!
    Här är lite små rassligt men kunde varit värre..

    Kram karm

    SvaraRadera
  3. Hejsan Vännen!
    Önskar dig en trevlig påskafton! Njut av de kommande dagarna!
    Massor med kramar från Raina

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.