tisdag 18 december 2012



Nu Nalkas Juletid och utanför fönstret yr snöflingorna i ett virrvarr :) Precis som det skall vara! Jag är såå glad åt all snö. Det är så mysigt och plötsligt tycker barnen att det är roligt att vara ute igen. Här har vi hunnit med att göra snölykta, snöborg, kojja och snögubbe. Vi har i vanlig ordning bakat Pepparkakor och Lussekatter tillsammans med min mamma. Det pyntas inne och ute.  Allt det röda, en självklar färg att ta fram som accentfärg.
Fyndade den söta lampskärmen förra julen     

 En Lila Hyacint sprider härliga juldofter i en gammal glasburk


I helgen har jag satt upp ett gammalt fönster på tavellisten i vardagsrummet
och pyntat det med buketter av Blåbärsris och hemgjorda pepparkakshjärtan

 Tomtar pryder i var vrå

 Har precis hittat dessa fina julgardinslängder som numer pryder kontoret.
Jag gillar trycket på Tomten i svartvit.
Ännu ett fynd från förra Julen. Gjorde ett riktigt kap på denna adventsljusstake.

STORA KRAMEN!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.