onsdag 7 april 2010

Loppisfynd

Hej Svejs!
Det är inte annat än att jag får lite dåligt samvete....
Mitt bloggande har fått stå åt sidan och det har både med orken och tiden att göra!
Hoppas det blir bättring;)
Men jag har iallafall vart med min vän Lisa på Loppis härom helgen och när jag gått gata upp och gata ned med bord så tyckte jag nog att det var dåligt med fynd.
Eftersom hon ville kika lite till tog jag en repa till och skåda in detta som jag tyckte var ett kap...
(Och Ja, Anna jag tror banne mig det är lika som du har men
det var så billigt att det inte gick att motstå;) )
Det stod 14 st 50 kr på lappen


Jag frågade Damen som sålde
-det måste väl vara per kaffekopp med fat och assiett?

men icke då

Hon sålde alltså 12 assietter och 17 kaffefat och 14 kaffekoppar för 50 kr.

Det var bara att slå till det är ju billigare än att köpa engångsartiklar;)
nej det får nog dukas fram en sommardag ute i trädgården med bullar och en bukett blommor på bordet:)




Inte nog med det:) När jag kom hem så kom Lisa springandes med denna söta kanna som hon hade hemma i ett skåp alldeles udda.
Men som passade så bra till mina Koppar. Tack Lisa Du är allt en lite Ängel Du! ;)








I övrigt så fyndade jag en söt lite ram med en Dam på bild som jag ännu inte riktigt vet vad jag skall göra med.
Måla om och byta bild vi får se....
och så hittade jag dessa söta hängen för en tia styck som jag tycker går att hitta många användningsområden till
Kanske hänga dem på ett ståtligt blockljus vi får välan se vad det blir:)
Hoppas att ni haft en skön påsk
Vi har vart vid mina föräldrars Stuga och där lyckades min sambo och jag kratta ihop 41 säckar med löv
och dem skall vi åka ned och slänga på återbruket på fredag....
och jag kan lova att min kropp värker.
Vi tog oxå ned en himmelsk hög gran som Janne så duktigt kapat och börjat hugga till ved.


Än är det inte färdigkrattat vi får oddsa på hur många säckar det blir för förr förra året blev det 100 säckar och förra året bara 80 säckar;)
Tjingeling och Sköt om er!!!

6 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Vi har haft en underbar påsk och magsjuka men nu är det full rulle, har varit på loppis och fixat idag till lördag när vi ska öppna och där packade vi just upp de kopparna du visade... helt underbara. Men vi hade inte lika många. Ha en trevlig torsdag, goa kramar Ina

    SvaraRadera
  2. Hej goding!

    Men vilka fynd!!Härligt :)
    Mina koppar har samma mönster men en annan form och rosorna är på insidan av kopparna :)

    Hoppas allt är bra med er!
    Här rör det sig för fullt i magen just nu och det finns inte mycket kläder att välja på i garderoben längre ;)

    Ha en bra helg!
    kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Vilka söta koppar, ett riktigt fynd.
    Förstår att du har värk efter så mycket krattande.
    Ha det så gott!
    Kramar Raina

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Och Tusen Tack för dina gulliga ord inne hos mig, vad glad jag blev. Och vad roligt att höra ifrån dig, hoppas allt är bra med dig o familjen! Ibland räcker inte tiden till så är det nog för oss alla så ha inte dåligt samvete för det....Grattis till ditt fina loppisfynd, helt otroligt! Förstår att du är jättenöjd! Önskar dig en riktigt trevlig o skön helg med solsken o fågelsång! Många Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  5. Precis en sån kaffeservis har min mormor! Den är superfin :)
    Skönt att du har hittat tillbaka lite till din blogg, jag hade börjat bli lite orolig... PUSS min goa vän hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera
  6. Hej hej
    Du gör alltid fynd, ibland gäller det att gå före dig ;) hihi

    Hoppas att allt är bra med er!

    Stor kram till er allihopa
    /ellinor

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.