söndag 12 december 2010

3dje Advent

Härligt härligt!


3:dje Advent


Massor av vit snö, ett riktigt vinterväder precis som det skall vara.

Men jag måste säga att i dag var det inte skönt ute burrr.



Skall bli intressant att se hur allt flyter på imorgon bitti

när mellersta sonen skall ha sitt luciatåg 08.30 utomhus.....

Alla barn i sina tomtedressar,staffankläder, lucialinnen o.s.v.



Idag visar jag mina "snövita" Tomtar jag tagit fram hemma.....




Dessa sötingar är "Glöggtomtar"

Man får alltså plats med en glöggflaska inuti :)
Hittade jag på Åsby trädgård i Hallstahammar nyligen


Denna tomte är nedstucken i min blomma Plättar i Luften



Den här tomten fyndade jag på Coop förra året


Porslinstomten i köksfönstret har jag fått

av min gulliga vän Carin!



Hoppas ni haft en trevlig 3dje Advent


Tjingeling!!!!




2 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    En stor Kram till dig vackra Lucia!!!
    Raina

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!
    Vilka sötis tomtar :)
    Jag såg glöggtomtarna på åsby och skulle gärna vilja ha såna!!
    Jag är hängig i förkylning men börjar bli bättre.Igår hade jag feber.
    Hoppas allt är bra!
    Kram kram!

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.