onsdag 8 december 2010

Höstmat

Hallojsan!
Jaha då har man vart sängliggandes i en rejäl förkylning
som vänt upp och ned på hela vardagen....
för det är så det blir när jag plötsligt blir sjuk och bara sover i flera dagar......
Allt som jag skulle göra, det liksom samlar sig på en hög ;)
Idag bara måste jag visa bilder från vår
höstmiddag vi hade tidigare hemma!
Som ni kanske redan fått veta så är min
J fantastiskt duktig på att laga mat
och bjöd mig på en höstgryta
som var bland det godaste jag ätit.
Det var lammkött, kantareller och mycket annat gott
och till det, smörslungad potatis.
Till maten bjöds det på dryck som vi fått tips om
och den
flaskan var härligt nog redan vid inköpsstället,
höstigt dekorerad...
och mycket god:)







Passa på att göra en snölykta ute och tänd i mörkret
de ger en sådan härlig stämning till besökande eller bara förbipasserande!
Må Väl!
Stora Kramen

2 kommentarer:

  1. Skönt att du är på benen igen, och uppdaterar oss här om vad som händer och sker.
    Den där höstgrytan ser riktigt god ut!
    Här hemma är det frysrensning som pågår - får ju inte in några lusskatter i frysen, så det är lika bra att försöka äta ur den lite.

    Kram och ha det gott!
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!
    Å så jobbigt att vara sjuk..
    Ja man orkar ju inte pynta och pyssla o greja heller..

    jag passar på att blogga lite när lillen sover ;)

    Janne är ju så duktig på mat!
    Vad gott det ser ut!
    En härlig värmande gryta..mmmm..
    Längesen man drack rödvin ;)
    Skulle bli full av att lukta på korken :)

    Förresten jag hittade inga pyjamas byxor i kassen från dig..

    Ta hand om er!
    Kram kram

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.