söndag 17 april 2011

Tre rätters middag

Hallojsan!!!

Härligt härligt nu kryper sig våren närmre och jag tycker till och med att gräsmattan blev grönare bara över dagen idag.


Tänk vad lite solsken kan göra!


Det har vart en härlig helg på många vis för jag har vart duktig och rensat och vart till återbruket två vändor och det känns så skönt att få undan allt skräp.


Men så har jag även vart på middag hos en arbetskamrat tillsammans med ett glatt tjejgäng och vi blev bjudna på en tre rätters middag.


Det känns så lyxigt att bara få slå sig ned och få äta en sådan utsökt mat prata, skratta och bara vara...


AnnLousie hade gjort ett enormt jobb med all maten och dukningen!!


Jag gillade den här vasen med tulpaner


Och denna servettringen så klart... Jag och bling bling
Ännu en rolig vas denna med liljor
Vita söta hjärtat med salt


Förrätten var en soppa med lax och torsk,

stekt bacon knaprades fint till


Varmrätten Lammstek med potatisbakelse och rödvinssky


Och så till sist Vitchokladmousse med passionfrukt


Mums!!


Hoppas ni alla också haft en mysig helg


Stora Kramen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.