söndag 29 maj 2011

Möhippa.....

Jaha kan jag väl börja med att säga eftersom den här helgen inte alls blev som jag hade planerat hehe


Meningen var att J. och jag i lördags morse skulle ta tåget till Stockholm för att inhandla bröllopskläder till vårt stundande bröllop som skall ske i slutet på juli.


I väntan på att taxin skulle hämta upp oss för färd mot tåget stormar ett helt tjejgäng in och ett killgäng in till min och J.s förvåning.


Shit det hade blitt dags för MÖHIPPA och dessutom SVENSEXA


Det var bara att försöka tala om för hjärnan att nu siddu blir det inte riktigt som du har planerat här....


Det blev naturligtvis en fantastisk dag med massor av aktiviteter och det började med att de jagade ut mig till en sommarstuga med gummistövlar och spade och där skulle jag minsann gräva mask för att få ha med mig i en söt liten burk.


Därefter for vi till en silversmed och vi fick lära oss mer om grundämnet silver och även tillverka oss ett eget smycke och det var sååååå coolt.


Mitt resultat ser ni här nedan och jag är helnöjd!!


Efter en liten picnick hemma hos en av tjejerna begav det sig mot

äventyr på ett fort

här i stan där vi fick försöka lösa olika uppgifter i olika celler

och resultatet av det kommer ni inte att kunna läsa här haha ;)


Efter de svettiga övningarna passade nästa uppdrag perfekt då de tog mig till ett spa där jag blev inpackad i en aromainpackning med ansiktsbehandling i 50 min.


Det var så avkopplande att jag nästan grät när de 50 minuterna hade gått för det gick alldeles för fort ;)


Lite bubbelbad och goda drinkar förgyllde även kvällen som sedan avslutades hemma hos en annan utav tjejerna med middag och gott vin och

massor av skratt.


Tack alla GOA som fixat och grejjat för att min möhippa skulle bli så fantastisk som den

NU BLEV!


Skall försöka lägga in någon bild från gårdagen när tjejerna delat med sig av dem ;)


Skall även berätta det att de sminkade mig med ansiktsmålning så jag såg ut som en katt.


Men det var det mest osnällaste på min möhippa och det kan jag helt enkelt stå ut med;)



Min packlista för möhippa dagen



Silversmycket ala egentillverkat
:)

Fick ett fint paket med ett brev om stundande spa



Idag blev det en uppfriskande promenad med familjen


och till min lycka skådade jag dessa söta liljekonvaljer som fick följa med hem tillsammans med några "hundkex"






det här söta hjärtat fick jag också i mitt paket,

och det budskapet som står på kan jag lova att jag följde hela dagen igår



Hoppas ni alla haft en mysig helg

trots det burriga vädret!


Stora Kramen

3 kommentarer:

  1. Godmorgon Vännen!
    Har varit lite dålig på att hälsa på dig den senaste tiden, har varit väldigt mycket för mig en tid.
    Vad roligt med möhippa, låter som du haft en underbar dag. När du berättar om din kommer jag att tänka på min eller mina, de hade faktiskt två för mig, mina arbetskamrater hade en och mina väninnor hade en. Sådana roliga dagar glömmer man inte. Vilket vackert smycke, vad du är duktig!
    Skall bli kul att få se kort från din härliga dag.
    Önskar dig en underbar måndag!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  2. Åh vilken underbar dag!! Härligt med lite överraskningsmoment, ha,ha.
    kramar Malin

    SvaraRadera
  3. Önskar dig och din familj den allra bästa Midsommar!!!
    Hur går det med bröllopsförberedelserna?
    Stor Kram Raina

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.