måndag 1 februari 2010

Antikmässa

Helgen har verkligen bjudit på massor av roliga saker.

I fredags lunchade jag och J på en Kinarestaurang och strosade runt på stan

vi hade nämligen en ledig dag tillsammans!
Vi kommer att ha det varannan fredag och det känns bara så Nice :)



Lördagen firade vi en kompis som fyllt år i somras ...

hmmm jo hon var gravid då så vi fick skjuta upp uppvaktningen.

Det blev Romerskt bad och sedan god mat och vin hos en utav tjejerna.

Många härliga skratt oxå;)


På söndagen halkade jag och grannen Åsa oss iväg på Antik och slöjdmässa...
Det var verkligen "snor" halt på vägarna!

Vad gör man inte för lite fynding;)


Jag hittade ju en hel del fina saker så klart

Se bara här.....


Glasburk som jag ännu inte vet vad jag skall ha den till,
just nu står den bara och är FIN


En gammal Tobaksburk sade säljaren


Köpte på mig ett dussin av dessa eleganta matskedar i serien som jag samlar på
Den heter Gammelfransk

Köpte även en smörkniv och två ostknivar





Så roligt!

Hittade denna söta ring,

de har börjat tillverka smycken av just bestickserien.

Köpte alltså en ring gjord av en tesked




Såg på mässan sådana underbara påskägg

som jag blev lite sugen på att tillverka.

Och till dem behövs det spets

så det inhandlades oxå på mässan.

Stora Kramen från MIG




5 kommentarer:

  1. Tack go'aste vännen för att du ville göra mig sällskap på resan. Mina fina fynd är diskade och undanplockade - förutom servisen som jag går och sneglar på lite då och då - bara för att den är så fiiin!

    Kram på dig!

    Åsa

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg du har haft och snart är det helg igen,jag tycker veckorna går så fort.
    Kul med antikmässa och vilka fina saker du hittade. Skall bli spännande att se dina påskägg.
    Ha en bra onsdag här är det snöyra och svårt att komma fram på vägarna.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hello darling!
    Så härligt att ni har varannan fredag ihop!!
    Så mycket fint du fyndat!Härligt!!
    Antikmässa,det missade jag..
    Ringen är så söt!
    Ha det bra vännen!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Är ofta in och läser din blogg men har aldrig kommenterat, skämmes på mig! Men nu är det bot och bättring. Jag såg precis en sak nämligen som skulle intressera dig, tror jag. Lexington ska öppna en webshop den 15 februari. Ibland är det svårt att få tag på saker i staden här hemma men nu är det bara att klicka hem det... till våra karlars stora förtret ;o)

    Kram L

    SvaraRadera
  5. Haha tack för tipset L Du vet precis du...Tur att du finns :)
    Ha det gott så länge och vad roligt att du kommenterat och läser min blogg:)
    Sköt om dig
    Kram

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.