söndag 24 januari 2010

Januari

Hej Svejs!

Nu var det länge sedan det blev ett inlägg för här har det vart fullt upp vill jag säga...


Jag har efter min

1 år och 7 månaders


långa mammaledighet börjat jobba igen!


Har klarat av två veckor nu och det blev med en rivstart för,

gubben min blev sjuk och

Mille blev sjuk och

jag blev sjuk


och det har vart kalas och det har vart julgransplundring.......


Men nu hoppas jag att det får gå tillbaka till det som skall var "normalt"


Har ju fått ta till släkt och vänner för att få allt att gå runt!


Tur att ni finns!




Som vanligt vid julgransplundringen är det fiskedamm och barnen har under många år fått rita fiskar och andra vatten varelser på draperiet innan fisket.


Det är ett mycket uppskattat nöje och varje gång de fiskar så får de först upp något helt annat


än godispåsen,

som en strumpa tex.


och de tycker fortfarande efter alla år att det är lika roligt.






Vi har haft 37 års kalas och det firades med jordgubbstårta


Fick av både " Smultronlycka" med sambo

och min bror en varsinn bukett vita rosor



Sååå Vackra



Min söta mor och far hade köpt en " VIT " Primula som är härlig att ställa på bordet nu när julen är bortstädad



Min kära vän Lisa hade köpt vita tulpaner som fick pryda köksbordet







Min pappa yppade något om att vitt inte är någon färg att rosor skall vara röda och tulpaner finns i massor av fina färger och jag vill påstå att vitt visst är en färg


Alldeles i högsta grad Faktiskt!!!


Jag köper vit färg på burk i massor och det går alldeles utmärkt;)



Av Smutronlycka fick jag ett Duranceljus som jag tycker så mycket om...

Det sprider sådan härlig doft i hela huset!


Mina tjejvänner hade passande nog köpt det här hjärtat som det även på baksidan står

Jag har släckt ljusen! på.


Jag fick oxå massor av andra fina saker som presentkort på 3 klädbutiker och ett Lexingtonbadlakan.....




Och ett fint väggord att sätta upp......


Och med det ordet

tycker jag det är passande nog att säga

att det är den känslan jag får av

all den fina uppvaktningen!



Ha det gott och Stora Kramen från MIG!

7 kommentarer:

  1. Du har haft fullt upp, helt klart. Och Grattis i efterskott. Du har fått så fina blommor, och alla var vita. Det är ju väldigt fint, det tycker jag också. Vissa säger att vitt och svart inte är färger. Men det är det ju, så många nyanser som det finns av vitt...
    Ha nu en toppenbra vecka
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott!
    Så mycke fint du har fått! Det ljuset har jag också, luktar alldeles underbart!
    Ha de gott!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Är du oxå ett januaribarn :)
    Grattis i efterskott.
    Hoppas ni mår lite bättre.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Du är värd alla lycka vännen :)
    kram

    SvaraRadera
  5. Tusen Tack för dina vänliga o omtänksamma ord inne hos mig nu när livet varit upp o ner! Hoppas allt är bra med dig o din familj! O ett stort Grattis i efterskott! Du verkar ha haft en underbar dag! Må så gott! Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Hej gumman!
    Vad jobbigt att ni blev sjuka :(
    Det tar sån tid att bli alert igen..
    Jag har köpt blutsaft nu så jag hoppas jag får lite ork :)
    Så mysigt ert fiske skynke är!
    Ta hand om er!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  7. HOppas att alla kurerat sig nu och att du inte blir helt förvirrad av att ha börjat jobba igen =)

    Kram

    Linda

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.