lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans Dag



Det är något speciellt att vakna sådana här dagar. Solen skiner, Klarblå himmel och snön ligger djup så där som den gjorde när man var liten.
Att det dessutom är lördag och hela familjen är ledig och kan umgås och det råkar vara Alla Hjärtans Dag, då alla är så där extra snälla gör ingenting.

Jag fick ett paket av mina goa killar imorse! Det var en sådan fin ljuslykta att hänga i fönstret format som ett hjärta så klart. Passade hur fint som helst i badrumsfönstret eftersom den var av ståltråd och färgerna i badrummet går i grått. Vi gav oss ut till pulkabacken med barnen och fick där en lysande ide i solen. Vi går hem och grillar korv ute på tomten. Bjöd över trevligt sällskap och satt och gottade oss, som om vi vore i fjällen en sportlovsvecka. Allt blir så mycket roligare med lite snö och en gnutta sol, plötsligt är det Så kul att vara ute igen.

Alla Hjärtans Dagen avslutades senare med ett besök på Pizza Hut.
Mmmm mums var det kan jag säga!
Lite godis i lösvikt och sen bänkade vi oss framför Melodifestivalen. Jag tyckte att dagens omgång var så där måste jag säga.... Det är lite trögt med bidrag som jag känner verkligen slår starkt. Men får man lyssna några gånger så har man kanske hittat någon refräng som sätter sig iallafall.

Hoppas ni alla också fått ut i solen och unnat er lite D vitamin för ansiktet.

Det är mycket åsikter om det här med Alla Hjärtans Dag, att det är säljarens marknad bara ,men jag tycker nog iallfall att det är positivt, jag menar nu har ju jag en sådan fantastisk sambo som skämmer bort mig med både blommor och paket ändå, men alla de andra som inte har det, kanske trots allt får de en liten blomma en sådan dag som denna.
Jag vill tro det iallfall.
Nu är det iallafall dags för mig att gå och kojja.


Natti natti......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.