torsdag 9 juli 2009

Kramfors

Björktrastens fågelägg ser nästan ut som målade påskägg;)

Fågelbo

Björktrastäggen med sina härliga marmorerade gröna färg

Det andra fågelboet

De fina blommorna på en sliten gammal pall

Härliga ängsblommor

En del av min sons fiskefångst Öring




Här kommer lite bilder från vår resa igen och denna gången är det från Kramfors.
Vi hade äran att få låna en underbart söt liten stuga på ett riktigt idylliskt ställe intill en sjö.
Eftersom solen stod i högan sky så var det inte annat än att livet kändes helt underbart.....
Sjön låg spegelblank och glädjeropen från mina badande barn var det ända att vila öronen på.
Min 10 åriga son fann två fågelbon intill hustaket och med kameran som ständig följeslagare fick vi med dessa fantastiskt fina ägg som en Björktrast hona ständigt vaktade...
Min 7 åriga son fick upp 3 öringar så stolt att han nästan kunde spricka. De grillades senare till kvällen!
Mamma och jag beundrade de otroliga ängar som blommade med ängsblommor överallt och min mor fick om jag inte minns helt fel,
ihop 9 olika blomsorter.
Det är tecken på sommar tycker jag :) .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.