fredag 10 juli 2009

Min Norrlands tio i topp lista

Här kommer mina tio riktiga Norrlands favoriter:




Tunnbröd ( Helst mjukt)



Messmör ( I viss mån Getmese)



Svalorna



Alla fina ängsblommor



De ljusa härliga kvällarna



Det Jämtska Språket ( En klar favorit)



Många fina loppisar ;)



Pitepalt ( Som jag vart så rädd för att smaka

men min faster fick mig att prova och det var ju riktigt gott)



Allt det kuperade....höga berg och djupa dalar ;) Underbara utsikter



Hmmmm Knotten, Myggen och Bromsen...

(ja det är inte en favorit men alltid detta ständiga samtalsämne ;)



4 kommentarer:

  1. Hej!
    Härlig topp lista och vackra bilder från ditt Norrland. Jag är avundsjuk på era ljusa kvällar och er kuperade natur.
    Har ni inte hjortron också, det gillar jag?
    Här öser regnet ner, så det har inte varit så bra väder på min första semester vecka, men jag har ju fått gjort en del saker inne.
    Önskar dig en skön helg där uppe i ditt vackra Norrland.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Fin topp lista!!!
    Verkar vara såå fint uppåt i landet, kanske får planera in semester dit nästa år!!
    Dina bilder därifrån är så fina!!

    Hoppas du får en bra helg, kram Camilla.

    SvaraRadera
  3. Hallo!!
    Härlig lista förutom det sista då ;)
    Vad gott med tunnbröd och messmör!!
    Vad fint det var i stugan där vid Kramfors.
    Har sett en intressant utbildning som finns i Kramfors.. :)
    Det är dåligt med hantverks utbildningar häromkring!!
    Ha en bra helg vännen!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig lista du gjort...Nu håller vi tummarna för bättre väder! önskar dig en Trevlig Helg! Kram Therese

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.