lördag 2 januari 2010

Gott Nytt År

GOTT NYTT ÅR
vill jag börja med att säga...
Vad härligt med vinterlandskapet ute mycket snö och kallt precis som det skall vara för att jul och nyårskänslan skall vara på Topp...
Vi hade gäster hemma igår och det var supertrevligt!
Dock har det ju en förmåga att bli sena timmen innan det blir läggdags dessvärre och det hänger i hela dagen efter sedan....
Som tur var så skulle Milton sova middag och jag var snabb med att ansluta på en lur;)

Har tillverkat mig lite fina ljusstakar för tillfällen som dessa....

Vår nyårsdukning

Satte uppe kvällen innan och gjorde lite roliga bordsplaceringar



Med minigran och lummer fick vi snabbt lite vintrig känsla vid bordet




Bröderna Bus bordsplacerings skyltar


Menyn som var såååå Utsökt


Vattenglas till Vinet


En söt Änglakör i silver fick agera servetthållare


Silerbesticken jag tycker är såå vackra att duka med



En Talklocka måste ju nästan finnas till bords en dag som denna...





Välkomstdrink Martini


Det bjöds på Fransk Chokladtårta till dessert och den var smarrig må jag säga


Champagne på kylning.... ( Bilden är från förra året)




Vid Tolvslaget värmde vi oss vid vår nya Grillstad vi fått av en Kär Granne i Julklapp
och den var mycket uppskattad för kylan bet i kan man säga..



Så vill jag avsluta med att säga ett stort
TACK
Till alla er som kikar in här och till
alla er som skriver en kommentar för det är mycket uppskattat från min sida.
Stora Kramen från MIG

2 kommentarer:

  1. Och TACK för en förträffligt trevlig nyårafton! Du får sno min bild på skumpa i snön :)
    Som vanligt fina bilder, men det må jag säga att det va ännu finare i verklighet.
    Så, tack för senast! Hoppas att vi har större nästa nyår, kan vi vara hos oss och avnjuta god mat.
    Stora kramen från mig

    SvaraRadera
  2. Mycket vackra ting! Du är så finurlig.
    Undrar bara hur man avanserar från granne till
    vän?.....kanske måste flytta?
    Tack för coffe skylten kära vän! Ha, ha

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.