måndag 28 december 2009

Söta tomtar och annat

Hej Svejs!
och God fortsättning...



Så har julen passerat och här hemma har allt flutit på bra.
Trots förkylningar som är så ihärdiga.


Milton och jag är krassliga fortfarande och Oscar fick feber idag.


Min pappa fick gå och lägga sig tidigt på Julafton med feber,
men trots det har alla humöret uppe.

Det är ju något speciellt med julen då folk i största allmänhet har lättare att visa ett leende

och säga några vänliga ord även till främlingen i affären....


Så skulle det behöva vara jämt tycker jag för det är väl märkligt att det går så bra att hälsa God Jul till någon du aldrig skulle sagt något annars till.


Vår jul har iallafall sprungit förbi i en rasande fart, vi har ätit gott, umgåtts och öppnat paket till barnens förtjusning.

Och min oxå skall jag erkänna för jag tycker det är så mysigt med överraskningar;)

Jag skall visa några av mina fina julklappar senare :)

Här kommer iallafall några bilder från vårt julpyntade hem....





Min absoluta Favorit tomte. Han har sådana snälla ögon...



Står och vaktar bredvid granen







Den här tomtesamlingen av ljus har hängt med sedan jag var liten




Ett sött Hjärta jag fick av grannen i julklapp


Tack Åsa...



Här ligger julegrisen och gottar sig framför öppna spisen i gillestugan





Detta tomtepar pryder öppna spisen





" Gammeldags" Tomte




En vacker tavla som mamma sytt







Ett rött mönstrat tyg på väggen blir ett fint inslag i den annars vita inredningen





Här är tomten som hälsar Välkommen utanför vår ytterdörr
med lyktan i handen




En söt tändsticksask jag fått av min svägerska

7 kommentarer:

  1. Ja julen kom och gick, och fort känns det som. Känns alltid lite tomt såhär efteråt. Men nu är det snart nyårsafton, och sen är det snart vår...Så många söta tomtar du har, och tyget du har som tavla var jättefint.
    Ha ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År.
    Goa kramen till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    men vad tråkigt att ni har varit sjuka under julen. Hoppas ni kommer att få en frisk och bra nyårshelg.
    Underbara bilder på tomtar och annat julfint från ditt vackra hem.
    Ha det nu riktigt gott och tack för alla rara hälsningar om du visste vad det värmer. Julen var tung i år och det var tur att jag hade barnbarnen.
    Nu ser jag framemot våren och att få titta in till din vackra blogg.
    Önskar dig och din familj ETT GOTT NYTT ÅR!
    Stor nyårskram!

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att ni blivit sjuka nu när det är lov o allt! Hoppas att ni snart blir friska så barnen får vara ute o leka! vad mycket fint du visar ifrån ditt julhem. Önskar dig o din familj ett riktigt Gott Nytt År! Många Kramar till dig från mig./ Therese

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hoppas ni snart kryar på er!
    Såna små tomteljus har jag också sen jag var liten, har nog bara två kvar!
    Gott nytt år!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. Då jag inte är hemma nämnvärt mycket imorgon, passar jag på att önska dig (och övriga familjen) ett riktigt gott slut och ett ännu godare gott nytt år!

    Kram Åsa (och övriga familjen)

    SvaraRadera
  6. Hej stumpan!
    Hoppas ni hade det mysigt igår!!
    Jag har jobbat 4 kvällar på raken och ska njuta av en ledig helg,jippi!!
    Ta hand om dig!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  7. Nä, men nu är det på tiden att du städar ut julen - även från bloggen! ;)

    Hoppas att födelsdagskalasen flyter på i lagom takt utan stress mellan gäster och kaffekokning.

    Nu sticker vi ut till Björnöbacken med skidorna på.

    Ha det gott!
    Kram Åsa

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.