tisdag 9 juni 2009

Juni månad








Juni månad som vanligt full -späckad av aktiviteter....


Jag har konstaterat att det iallafall måste var en mycket tråkig månad där i september....

(eller som blir rolig ;) )


vilket då senare resulterar i en himla massa födelsedagar.


Många vänner, syskon o.s.v. fyller år helt galet under just juni och det är ju förståss som tur är, av alla de olika årgångarna:)


Alltså mycket socialt umgänge och det är alltid trevligt!


Skolavslutingar är det och student och vi var ju så duktiga och boka in ett dop just den 7 juni....


Så mina dagar har bestått i att baka, kalasa,ta vara på rabarberna som av bladen blev fågelbad och stjälkarna saft:) och mycket, mycket annat.


Idag visar jag mina fågelbad


jag gjutit av rabarberbladen och de blev faktiskt väldans fina......

11 kommentarer:

  1. Det är en riktig kalasmånad juni och det är väl trevligt.
    Vilka fina fågelbad du har gjort. Jag gjorde ett för några år sedan men det kunde inga fåglar bada i för det blev platt, förstod inte att man skulle göra en liten kulle och lägga bladet på.Nu får det stå mot en hus vägg och bara vara dekorativt.
    Ha det så gott!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag struntar i fågelbaden (nä, egentligen inte) utan går raka vägen på saften och säger bara - GRATTIS och VÄLKOMMEN till husmorsträsket! *hihihhihihhihi....* kommer över och provsmakar nån dag.

    Ha det gott och många kramar!
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Det brukar alltid vara mycket kalasande den här årstiden... Både det ena och det andra!
    Kram
    MArie

    SvaraRadera
  4. Du är så välkommen Åsa!!!! Den smakar utsökt! Om inte annat så lägger jag ut bilder på hur gott det kan se ut senare.

    SvaraRadera
  5. Jaaa, frestande bilder på saft vill jag ha, så jag själv orkar ta mig ut i trädgården och plocka in rabarbern som växer så det knakar.
    Ska bara bli kvitt monsterförkylningen...

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Urfina bad...Jag vill också gjuta men kommer aldrig till skott. Har ett som jag har fått som jag älskar. Visst är det bra med en massa papper hemma. Jag skall ge mig iväg till Ikea shoppa på mig för det är ju så kul att ge bort fina paket.

    Kramis Anne

    SvaraRadera
  7. Mycket kalas är det!! Kan bli lite för mycket av det goda i bland. I dag skall jag måla klart mitt kök!
    KramKram Malin

    SvaraRadera
  8. Vilken bra ide med fågelbaden..vad duktig du är! Tack för titten inne hos mig. Ha en fortsatt trevlig dag! Kramisar Therese

    SvaraRadera
  9. Ja tänk att folk kan fylla år i juni ;)
    Vad är det med september..
    Man har energin kvar sen semestern kanske,hihi..
    De blev ju jättefina betong konstverken!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra fågelbad!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Vilka fina fågelbad du har gjort. Om du vill får du gärna kika in hos mig & berätta hur du gjort.Mvh Titti

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.