lördag 6 juni 2009

Mjuka sköna ting









Måste bara visa min underbara filt som jag önskade mig av mina vänner i födelsedagspresent tidigare i år!
Naturligtvis fick jag ett mjukt runt lindat paket.
Yes, vänner att lita på;)
Den kommer från Lagerhaus och är helt underbar att svepa in sig i en kulen regning dag famför brasan med en kopp the!
Flätstickad som den är så blir den mycket elastisk och mjuk.
Att den dessutom är vit gör ju bara att jag älskar den ännu mer ;)
Här har jag lagt den över en stol jag har som renoveringsobjekt. Ett gammalt auktionsfynd jag håller på att måla vitt.
Visar dessutom mina fina kuddar jag har liggandes i vardagsrumssoffan,
de två med broderade bokstäver på kommer från IKEA och den andra fyndade jag på ÖB
(ibland kan de få in riktigt fina grejjer på de där lågpriskedjorna
och då gäller det att ha ögonen med sig).
Riktigt fina fyndpriser på dem!
Det går att skapa mycket mys med lite mjuka detaljer!

6 kommentarer:

  1. Underbara bilder och vilken härlig filt förstår att du blev glad.
    Önskar dig en bra nationaldag!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    jag älskar den där filten!!
    Våra filtar i rummet är inte tillräckligt varma tycker jag.
    Nu ska man ju inte behöva så varma filtar i juni om vädret hade varit normalt..men men..
    Till hösten ska jag skaffa varmare filtar tror jag :)
    Jag köpte 2 kuddar på Rusta som nästan påminner om din kudde.
    De kostade 39 kr styck.Perfekt att låg budget handla tycker jag!
    Vi ses imorrn!!
    kramar!

    SvaraRadera
  3. Tack för titten hos mej! Vad kul att jag fick hitta din söta blogg.
    Visst är det viktigt med textil för att få riktiga mysfaktorn, den pläden förstår jag ju att du blev glad över! O kuddarna var fina!
    Ha en härlig lördagskväll!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Hallå och tack snälla för din goa kommentar hos mig, vad glad jag blir. Jättefina kudda, hm jag är kuddoman. Och filten är ju jättefin. Vi har inte lagerhaus men det kommer nu i höst och det ser jag fram emot.
    Kram Anne

    SvaraRadera
  5. Jättefint har du i din soffa...Visst kan man hitta mycket bra o prisvärda saker på de där lågprisvaruhusen! Må så gott! Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Å vad mjukt o gott allt såg ut!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.