måndag 29 juni 2009

Norrlandsfynd

Korken på den fina bruna flaskan

Stor gammal ölflaska i träställning som jag fick för 50 kr får nu pryda min veranda
Dessa stora fina gamla flaskor fick jag av min farbror

Fin krona som går att sätta över en utekruka med en växt under

Hyllan var mitt sista fynd på vägen hem. J fick packa om all packning för att den skulle få rum hihi

Hallojsan!

Den som vänta på någe gott som min kära granne Åsa just uttryckte sig angående min blogg! Vi har precis kommit hem från vår underbara resa till Norrland.

Vi for på onsdagen midsommarveckan och kom hem nu sent i fredags kväll.


Har hunnit med att se många fina platser och alla har varsinn ryggsäck full av minnen!

Vi började med ett stopp I kramfors för att sedan ta oss till vårt mål Boden.

Många mil att åka kan jag säga men det var det värt!

I Boden bor en del av min släkt och på midsommar blev det en liten släktträff med ex.vis 7 kusiner samlade.

Jag njuter av sådana stunder det är så härligt med nära och kära!

Från Boden åkte vi även en sväng till Storforsen och det är ett utflyktsmål att rekommendera , det är så mäktigt med allt det vattnet som dundrar ned.


Det finns mycket att skriva om men idag tänkte jag visa mina fynd jag gjorde!

Min sambo tyckte jag prioriterade konstigt när jag kastade mig över fynden när jag kom hem istället för packningen, men det är sån jag är,

precis som mormor,
berättade mamma!

8 kommentarer:

  1. Härliga och mysiga fynd du gjort!

    Ha det gott i sommarvärmen, och hoppas foten snart är återställd!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Låter som ni haft det härligt!!
    Välkommen hem!!
    Så fina grejer du köpt!
    Vilken fin hylla!
    Nu måste jag sova!Sitter här på övertid.Klockan är halv ett och jag börjar 7 imorrn..huuu...
    Jag har betalat återträffen nu :)
    Vi hörs!!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Hej svejs! Tack för titten! Ni verkar ha haft en jättebra resa..vad trevligt! Och vad mycket fint du har med dig hem....Ha en bra dag! Soliga Kramar Therese

    SvaraRadera
  4. Vad kul att få se en Umeå-flaska! Jag bor ett par mil från Umeå. Fin blogg! Kram Christina S

    SvaraRadera
  5. Hej! jaså ni åkte till norrland när vi åkte andra hållet =) om ni var till boden så körde ni förbi där jag bor, Piteå =)
    Kul med nya fynd och minnen dessutom. Det är så roligt att åka bort för lite miljöombyte.

    ha det gott
    kram johanna

    SvaraRadera
  6. Vad roligt och få nya saker med sig hem! Ha de gott!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  7. Blev väldigt snyggt på verandan nu med den nya hyllan i vitt ;) Flaskorna från Kurt vart bra på sin lilla plats på hyllplan 3 .
    Han är för go din Farbror :)
    Ha ne bra dag Gumman :)

    SvaraRadera
  8. Skulle stått ha en bra dag! Hehehe

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.