söndag 15 november 2009

Hantverks och Antikmässa

Idag blev jag medbjuden på en Hantverks/Antikmässa av min granne....
Man tackar för det för det var jätte skoj!
Naturligtvis fanns det massor av fina saker...
Jag är nöjd för jag hittade det jag gått och önskat ett tag nu och det var just:
Julgransljushållare
Sådana de hade i granarna förr i tiden.
Jag har sett en sådan fin dukning till middagen då de, hållarna satt på varsinn tallrik med ljus i!
Tjejen som sållde ljushållarna hade så söta pappers påsar som hon lade sakerna i så den måste jag spara och använda till något;)
Och dessutom fyllde jag på lagret lite med gamla kakformar som jag skall ha till ljusstakarna jag skall tillverka.
En liten bit spets blev det oxå, tänkte att den kan jag alltid linda runt en glasburk med ljus i eller något!
Efterlängtade fynd....

Vacker papperspåse med änglar på

2 kommentarer:

  1. Tack själv för att du ville följa med! Hoppas du kan få upp glansen på ljushållarna så de glimmar så där fint som man vill att de ska. Fast de har ju en viss charm med den slitna looken också...

    Kram på dig!

    //Åsa

    SvaraRadera
  2. Såna ljushållare gillar jag, har dom framme året runt. Lite här och där, bara för att dom är så fina. Du kommer och få en jättefin dukning med dom. Fina saker allt du köpte.
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.