fredag 6 november 2009

Höstblomster

Hade turen i somras att hitta dessa underbara järnlådor på en blomsteraffär i Motala .
De har bara stått och väntat på att jag skulle inhandla de rätta växterna
som jag redan när jag såg lådorna, fanns med i min bild i huvudet...


Har tänkt att placera dem vid uppfarten till entren....

Här en annan zinkkruka som pyntats...



Bling bling i ena prydnadskålen så klart;)








Min son hittade en minigran i skogen som fick ta plats i lådan...


Mossa....
Jätte bra att fylla ut med istället för att behöva se jorden


Mossa i olika former



Prydnadskålen en härlig höstblomma





och ljungen så klart en klassiker

3 kommentarer:

  1. Jag tänkte på lådorna när jag var till dig sist, men sa nog aldrig något. De är jättefina! Man blir så glad när kommer hem till er, alltid så fina blommor på vägen in och inne oxå. Beundrar dig som har ork, och tid(!), jag hinner tusan ingenting... Men det kommer väl en tid för det också :)
    Kram på dig, lilla blomstertanten hihi

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!
    Å så fina lådor!!
    Förstår att du hade allt klart framför dig hur det skulle se ut,hihi..
    Hoppas allt är bra med er.
    jag har varit hemma hos Anki ikväll.Hon fyller år!
    Rikard är på pokerkväll :)
    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Härlig blogg! Kommer nog att besöka dig ofta!

    Ha en bra dag!

    Linda

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.