onsdag 2 december 2009

Mer julefint

Har lagt lite granris i min fina vita krona...
och några hjärtan så klart.
De hjärtana finns lite varstans hemma hos oss just nu;)
Vår lilla Milton har fullt upp med att inspektera alla nya saker som kommer fram och jag ser med spänning framemot julgranen...Fortsättning följer hihi.

Vi fick fint besök från Vejbystrand och de hade med sig en Amaryllis.
Amaryllisen är nästan ett måste på julen kan jag tycka.
Planterade den i en vit kruka, lade på lite mossa, som kom med hem från skogen.
Några hjärtan och klart!
Hur gulligt som helst och ännu finare blir det när Amaryllisen står i blom med sina vita klockor.

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Klistermärkena hittade jag på en "billighetsaffär" som heter Albert och Herbert. Kan tänka mig att de finns på andra sådana affärer också. Tror jag betalade 10 eller 15 kronor för dem...

    Var har du hittat det fina vita fatet som du har under kronan? Helt underbart!

    Kramar

    Linda

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Så fint du gjort!Vitt och fint :)
    Jag har haft 2 amaryllisar från förra året i garaget på förvaring får se om de kommer att blomma igen!
    Det är bara små gröna blad så de kanske inte hinner blomma till jul :)
    Ja du vad tiden går och inte hinns det med att träffas heller.Tycker bara jag jobbar..
    Fast jag gått ner i procent..
    Men men vi måste väl kunna pricka in en date här framöver..
    Sköt om dig och familjen!
    puss o kram!

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara hålla med...Ingen jul utan amaryllisar! Kramis Therese

    SvaraRadera
  4. Vackert under kronan!!!!
    Ha de gott i julestöket!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.