onsdag 16 december 2009

Utslagen Amaryllis och barnpyssel

Vi har i dagarna ägnat oss åt julklappshandling, graninvesteringar och annat skoj.


Det är viktigt det där med gran.


Jag sade till J när vi gick in i affären att


Detta kommer att ta tid

och det kommer att

vara kallt


och det kommer nog att


kännas hopplöst hi hi.


Men det är värt det när man sedan får njuta av en gran man är nöjd med!


Han har ett otroligt tålamod med mig och han har vart med förr ;)


Vi köpte två stycken Kungsgranar.


En till övervåningen som J och jag klär kvällen före Julafton när barnen lagt sig.


Så när de vaknar ligger alla paketen där under granen


och det är lika roligt varje år att få höra deras jubel över hur vacker granen är och vad


spännande det är med alla paketen.


Så har vi en gran i källaren vid vår tv som barnen klär lite tidigare.


Då hinner de känna lite innan att det börjar närma sig;)


Och allt det fina pysslet de gjort i skolan sätter de med glädje upp på utvalda grenar.


Och det roliga i det hela är

Att varje år så står vi där och säger:


- Men jösses det här måste vara den finaste granen vi haft;)






Vår Amaryllis står i full blom och stoltserar med sina vackra vita klockor









Oscar och William har haft Julpysseldag i skolan och kom hem med en hel del söta saker.Här är ett axplock...


Ljuslyktor gjorda av IKEAlykta socker glitter klister och klistermärke



Tindrar fint på köksbordet




Tomtar som Oscar och William gjort. Gjorda av Toarullar och filt i olika färger.



Mycket söta tycker jag så de får stå på tavellisten i köket och hålla koll ;)



Kram på er alla gulliga läsare!!!!

4 kommentarer:

  1. Någon julafton ska vi ha en sån vacker kungsgran också. Men här blir det den årliga julgransjakten på lördag, då åker vi upp till min mamma. Brorsan tar täten och så letar vi...som du skriver det kan ta tid! Det ska bli så kul och se alla granar på bloggarna till veckan. Vilken fin Amaryllis du har, och så söta lyktor och tomtar. Det var jättefint pyssel barnen gjorde.
    Ha en fin torsdag
    Julkram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Tack för dina fina ord hos mig!
    Du är ju så värdefull för mig också!!
    Det är bra med mig.Ska jobba kväll.Det är lite ruggigt att gå i och ur hemtjänst bilen nu..
    Långkalsonger på :)
    Jag vet hur fin era granar brukar vara!
    Är sugen på en kungsgran jag också!
    Har ju tjyvat gran tidigare hos mina föräldrar,fniss..
    Sköt om dig så hörs vi!
    Puss o kram!

    SvaraRadera
  3. Kikar in o Tackar för din omtänksamma o gulliga kommentar hos mig...Den värmde ska du veta! Vilken vacker amaryllis du visar och vad fina lyktor barnen hade gjort! JulKramar till dig från mig.

    SvaraRadera
  4. Oj så vacker o ståtlig den står där i fullaste blom.....
    Ha de gott!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.