torsdag 21 maj 2009

Grytunderlägg från Rörstrand







Min mamma hade i lådan detta fina grytunderlägg från Rörstrand.
Ett sådant som för henne bara låg och skräpade och ibland åkte fram till någon middag.
För mig har det här grytunderlägget många andra användningsområden varpå hon tyckte det bättre kom till sin rätt hemma hos mig.Ingen gladare än jag då :)
Just nu har jag det står framme hemma på skänken i sovrummet, men annars kan en fin blomma eller ett fint ljus även pryda det!
Skall nog köpa mig en sådan odlingskåpa i glas och ställa på det tror jag blir super duper tjusigt!
Kram och hej nu blir det helg med familjen !

4 kommentarer:

  1. Hej stumpan!
    Jättefint underlägg!
    Har aldrig sett ett sånt,kul!
    Ja en glaskupa på blir nog fin fint!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag har ett sånt grytunderlägg från Rörstrand men motivet är en ros. Det köpte jag på Tradera för några år sedan och fick betala rätt så många hundra för det. Jag hade då aldrig sett något sådant underlägg kul att du har något liknande. Var rädd om det.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilka fina underlägg...Blir lite nostalgisk när jag ser dom...Min mormor hade såna! Trevlig Helg1 Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Hej på dig!
    Vet du vilken serie grytunderlägget tillhör?
    jag har nämligen också ett sådant...

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.