måndag 4 maj 2009

Valborg

Vättershall

J tar en paus på Vättershall

Restaurang Sjövik


Mina barn gjorde en kojja bland alla lövsäckar


J lyfter upp en Kopparorm

Kopparorm som snabbt ringlade sig iväg


Har haft en underbar Valborg och vädret har vart en stor bidragande del i det hela...
Som jag sagt tidigare så känns livet så mycket enklare och roligare med lite sol!
Helgen spenderades i stugan, där vi delvis krattade.
Det blir många säckar att forsla bort med blad , en cirka 80 stycken....
Det gäller att ha handskar på för annars är det svidande blåsor som gäller.
Som vanligt tittade en liten Kopparorm fram, men den var väldigt snabb att ringla iväg, ville inte att jag skulle fota.
Min kära sambo lyfte upp den till mig, men de är lite känsliga de där djuren för petar man på dem så delar de sig.
Men det hade vi turen att inte behöva se med denna.
Strandrestaurangerna öppnade i helgen och så också minigolfbanorna.
Det var mycket folk i rörelse.
Själv köpte jag mig årets första "Kulglass" med Melon,Saltlakrits och Jordgubb....Mums.
Annars brukar jag nästan alltid ta Blåbär men de hade de inte på det stället.
Mina barn tog årets första dopp. Jo ni läste rätt...
De badade.
Jag kollade aldrig temperaturen, men det var väl en 12 grader kanske...
Haha
Var jag så när jag var liten jag kan inte minnas.
Jag kan bara konstatera att nu skulle jag aldrig sätta min fot i det kalla vattnet;)

3 kommentarer:

  1. Ja det händer mycket nu hos sex-åringen. Lilla puberteten.. Hur ska det gå i tonåren kan man undra??
    Ojj, badat redan!! Det var modigt?! Låter som ni haft det mysigt i helgen. Hoppas veckan blir lika bra.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej,
    fin blogg du har.
    Återkommer gärna för lite inspiration.
    Kramis Ulla

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Härliga bilder!!
    Men hur kan J ta i nåt så otäckt och ringlande..huuu
    Vi kan väl ta en kulglass du o jag nån dag ;)
    Sköt om dig!!
    Kram kram

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.