måndag 25 maj 2009

Sommarblommor


















Helgen har tillbringats i Motala och trots mestadels mulet väder så fick vi ändå en försmak av sommaren.


Vi gav oss ut på picnic med våra barn och deras mormor och morfar.


Hittade många fina ställen jag aldrig sett förr och som jag gärna besöker igen kan jag säga.



Men det som var mest häpnadsväckande var de härliga sommarblommor som redan blommar där.


Alla de där klassiska som man så gärna plockar till midsommar stod i full blom!


Midsommarblomster Smörblommor, Mormors nattmössa, Kärringtänder och you name it....


Satte dem i en härligt gammal sliten urna med patina och det var en härlig fröjd att vila ögonen


när vi senare vilade ut framför fontänens porlande ljud.


Bara att njuta!
Måste förresten säga att jag fyndat i helgen. Bilder på det kommer senare. Den ena fick inte plats i bilen hem så det blir släpkärra nästa!

5 kommentarer:

  1. Vad kul att du tittade in till mig.

    Vilka fina bilder du visar.

    Fint hem har du också.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg du har,fina bilder,ser att du också är ganska ny här i bloggvärlden ;) Visst är det roligt.Titta gärna in till mig om du får tid. Må så gott! kramar Ulrika

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder.Vacker sommarbukett men vad finns det kvar av blommningen till midsommar, jag såg prästkragar som blommade i en hage i helgen.
    Önskar dig en trevlig fortsättning på måndagen!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Så kul att du hittade in till mej,
    dina sommarbilder var jättevackra =)

    Ha en bra kväll, kram Annika

    SvaraRadera
  5. Hej stumpis!
    Vilka fina bilder!
    Buketten var jättesöt!
    Ser ut som ni hade riktigt vilsamt och mysigt där nere!!
    Kram kram

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.