tisdag 12 maj 2009

Hade middagsgäster



























I lördags hade vi middagsgäster. Av min svärmor som var här fick jag en supersöt bukett blommor i vitt så klart....


Min sambo hade lagat till en rådjursstek med

potatis och rotfruktsknyte som legat på grillen och

fyllda paprikor med fetaost och annat gott...

Kvällen avslutades med en drink från Aftonbladets Mat och vin bilaga. En härlig sommardrink som heter

Kiwidaiquiri....


Passar helt underbart en härlig sommardag kan jag tipsa!


1 dl skalad kiwi

2 cl outspädd päronsaft

2 cl färskpressad citron

2 cl sockerlag

2 dl krossad is

blandas med ex.vis en stavmixer

om man vill kan man ju alltid spetsa denna med annat också för detta är ett alkoholfritt alternativ som även jag som ammande mamma får dricka!

5 kommentarer:

  1. Låter ju onekligen gott! Både mat och dryck...
    Och buketten var ju urtjusig!

    Ha det gott vännen!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej stumpan!
    Så fina blommor!!Förstår att hon valde vita ;)
    Vad gott det låter och den där drinken vill jag prova..gärna med nåt starkt i ;)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Smarrigt, måste absolut provas!! Låter perfekt till oss ammande mammor.
    Härlig sommarbukett =)
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Åh, Vilka fina blommor du fått...Visst är det fint med vita blommor! Man blir väldigt hungrig när man hör vad ni har festat på i helgen....Mums! Vilken festmiddag! Må så gott! Kram Therese

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.