lördag 31 oktober 2009

Höstlov

Så har det vart höstlov för barnen.

Min sambo passade på att ta semester.
Det har vart så mysigt.
En dag, en solig dag dessutom, packade vi en fika korg och bar ut i skogen
med de tre minsta barnen.




Milton fick sitta i bärstolen på Jannes rygg och var belåten i hela 4 timmar.
Tog till och med en tupplur fast i en rätt obekväm ställning kan jag tycka;)

Vi plockade svamp och barnen var otroligt duktiga.
Inte ett negativt ord på 4 timmar utan de sprang runt som värsta svampdetektiverna

och jag kan lova de kan mer om skogen och naturen än Janne och mig;)

Men så går de i en Äventyrsskola med inriktning på utelärande oxå!



Det värsta med svampplockningen är att jag har lätt för att bli manisk...

Kan inte sluta leta....

Och jag kan säga att med alla dessa höstbladen på marken var det himla lurigt att upptäcka godingarna, för att inte tala om de gula kantarellerna som gömt sig under mossan;)

Sicka rackare!!!




En liten fika paus i en solig glänta. Milton får efterlängtad Välling.

De större barnen varm choklad.

Milton kollar in vad skogen har att erbjuda och smaka på;)

Jag blev så GLAD när jag hittade ett sådant guldställe, så det var bara att slå ned rumpan och hiva ned i korgen...


Det tog ca 4 timmar att plocka och det kändes som om det tog 24 att rensa;)



Men semestertider som tur var, så förgylldes rensningen med lite rött

4 kommentarer:

  1. Men åh vilken underbar dag ni verkar haft! Såna ska jag också ta med Mats o Casper på nästa år, helt klart. Mums med trattisar också :)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Så söta ni är i skogen :)
    Man mår ju så bra av lite skogs luft!!
    Mamma och jag höll på att gå lite vilse sist igen :)
    Det blir ju så när man tittar ner i backen :)
    Låter som ni haft en mysig vecka.
    Kul att J tog ledigt också så ni fick umgås allesammans!
    Oscar & Wille verkar väldigt duktiga på att kunna saker om naturen :)
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Åh det är ju så gott med svamp :)
    Det är så härlig att vara ute i skogen, synd att man gör det för sällan.
    Pussa alla barn ifrån mig
    kram Ellinor

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det ser ut,jag minns när våra barn va sådär små,vi var också ute i skogen mycket.Synd det där med kameran på halloween..ha det så gott kram Eva

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.