lördag 28 mars 2009

Loppisfynd

kakfat


Söt liten sax




Silverask



Skålar





Hela loppisfyndet




Dagens skörd efter ett loppisbesök!



190 riksdaler gick det på och jag känner mig nöjd. Jag hoppas att säljaren till grejjerna gör det oxå. Det är liksom det som är grejjen.


Någon säljer det den inte vill ha kvar och får pengar istället, den andre får något som den tycker är fint. Alla nöjda och glada. Sånt gillar jag ;)


Har liksom fallit in på lite silverinspirerat! Såg många fina saker som jag gick och tänkte jösses den där kan man ju göra si med och den kan man göra så med.

Iallafall så köpte jag mig några silverskålar jag tänkte plantera krokus i.

Hoppas det blir så fint som jag tänkt mig.

Hittade en mycket liten silverask.....Den får nog bara stå och vara söt någonstans...

En hög ljusstake som jag inte riktigt bestämt HUR mycket jag tycker om än men om jag dukar fint till någon middag så tror jag att den kan göra sig mycket väl faktiskt...Det återstår att se.

Ett fint kakfat att servera med ute på verandan i sommar.

En söt liten sax med ingravering,
och en mycket gammal plåtburk som det förmodligen förvarats tobak i, men inte är det väsentliga för jag tycker den var charmig....


Kram

4 kommentarer:

  1. Fina grejer du fick tag på :) Attans att man missade loppisen.Kram kram

    SvaraRadera
  2. *Blundar och håller för öronen och upprepar ett mantra - jag är inte avis, jag är inte avis...*

    Tjusiga fynd! Kommer säkert över till dig och kikar på dem irl...

    Ha det gott!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Fina saker du fyndade. Visst är det härligt att gå på loppisar, särskilt när man får med sig hem saker man gillar eller letat efter ett tag och för en billig peng dessutom. Blir nog jättefint med krokusar i skålen. Kram Paula

    SvaraRadera
  4. Hejsan Svejsan!! Kul att du börjat blogga . Jätte fin sida. S-it snygg tapet i hallen den bara älskar jag. Vi ses o höres Kram på dig.Elissabeth :)

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.