tisdag 31 mars 2009

Det nalkas glasstider





Äntligen börjar det bli dags för lite glass tider :)


Min sambo kom hem igår med en glass som jag
inte ätit tidigare Magnum Strawberry White...
Jag är annars lite skeptisk mot just vit choklad
men denna glass har jag bara gott att säga om!
Helt klart en riktig sommarfavorit.....



Jag längtar efter att få sitta i en solstol på stranden,

borra ned fötterna i den vita torra sanden,

titta ut över vattnet på alla barn som leker så glatt, det är som deras ork aldrig tar slut,

skuttar runt med sina hinkar och spadar, ger ut ett glädjetjut

vindsurfarna som är nybörjare och kämpar med att få upp sina stora segel,

trambåtarna som åker fram och tillbaka, puffandes i det klarblå vattnet som på en spegel

Jag sätter glassen till munnen och bara.... AVKOPPLING..... Det är vad jag längtar efter nu!

4 kommentarer:

  1. Vilken lyx i vardagen! Och den där Magnumen ÄR GOD!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hejsan, och tack så mycket för besöket hos mig!! Du är så välkommen igen =)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!Jag älskar den glassen!!Fin o rolig dikt :) Ha det bäst!Kramar

    SvaraRadera
  4. Hallå där tjejen:) Den glassen är ju hur god som helst. En riktig favorit. Längtar åxå till sommaren nu...det ska bli jätte skönt.
    Kramar Pia

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.