tisdag 17 mars 2009

Rutiga Kokboken







Jag måste säga att jag känner mig lyckligt lottad som fått växa upp med mycket hemlagat och hembakat.
En eloge till min underbara mamma som jobbade och slet och serverade oss med fin husmankost, hemmagjord saft,sylt,rabarberkräm,gele m.m. Hon bakade eget bröd och stod i. Ung som man var och med lite förstånd, ville jag ju hellre ha BOB:s hallonsaft och Skogaholms limpa....Idag är hemlagat hårdvaluta!
Kära mor förser mig fortfarande med sådana delikatesser och mina barn är som tokiga i hemmagjort. Jag hoppas att jag någon gång kommer att ta tag i det där! Jag har iallafall vart och köpt mig en saftmaja så det är ett steg i rätt riktning.
Vad det gäller matlagningen så är det ju min sambo som sköter det. Han älskar att laga fin mat och fixa och trixa. Hans dröm är nog att öppna egen restaurang.
Men nu har lilla jag äntligen vart och köpt mig Rutiga Kokboken och Sju sorters kakor på Rean. De har ju stått på min önskelista ett par år, men nu så äntligen i min ägo! Så sakterligen skall väl även jag kunna fixa lite enklare maträtter. Jag slår ett slag för dessa fina böcker. Har ni inte dem, GÅ och KÖP dem!
Ett litet tips!
Jag har haft upp havrepuffarna med torkade jordgubbar i, i en glasburk på bänken.
Satt på en rutig liten duk och vips så så det super delikat ut.
Dessvärre inbringar det till lite småätande.....

2 kommentarer:

  1. Tack för titten!
    Hanan
    blommorifonstret.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. "Sju sorters kakor" är en underbar skatt. Har haft min i tjugo år, och den är flitigt använd!
    Ha det gott!
    Kram Åsa

    SvaraRadera

Hej där! Vad roligt att du vill skriva en kommentar till mig! Om du inte har en egen blogg kan du välja att kommentera anonymt så skall det fungera.